Dance, Family Saturday

Family Saturday Series presents

GYPSY KATHAA 

GYPSY KATHAA is a Flamenco and Kathak fusion dance performance exploring the similarities in music, movement, and moods. Kathak is one of the eight classical dances of India originating in North India in the 3rd century and performed in temples as way of narrating mythological stories (Kathaa meaning story). Flamenco origins are thought to be in the Roma migration from Northwest India to Spain between 9th and 14th centuries and later performed by Gitanos (Gypsies) in Andalucía, Spain as a way of expressing their life’s struggles.

The two art forms have striking similarities, complementing each other in the music, movement, and the moods they display. Gypsy Kathaa is a truly unique experience combining Flamenco and Kathak, two high energy, colorful, melodious art forms on one stage and the beautiful fusion they create.


GYPSY KATHAA es un espectáculo de danza que fusiona el flamenco y el kathak, explorando las similitudes en la música, el movimiento y el clim. El kathak es una de las ocho danzas clásica de la India, que se origina en el norte del país en el siglo III y se ejecuta en los templos como una forma de narrar historias mitológicas (“kathaa” significa historia). El flamenco se cree que nació en la migración de los Roma desde el noroeste de la India a España entre los siglos IX y XIV y más tarde fue interpretado por los gitanos de Andalucía, España, como una manera de expresar las dificultades de su vida.

Estas dos formas artísticas tienen similitudes impresionantes, que se complementan en la música, el movimiento y los climas que crean. Gypsy Kathaa es una experiencia única que combina el flamenco y el kathak, dos formas artísticas coloridas, melodiosas y llenas de energía, en un solo escenario y la hermosa fusión que producen.